Spánkové rituály Šípkové Růženky


11. února 2021
Autor: Eva Plchová


Jestli si večer lehnete do své pohodlné postele, okamžitě usínáte jako Šípková Růženka a ráno se po ideálních 8,5 hodinách probouzíte do nového dne, pak si můžete gratulovat. Lidé, kteří si dopřávají dostatek spánku, jsou zdravější, chytřejší, štíhlejší, atraktivnější a šťastnější! Já do této kategorie automatických šťastlivců bohužel nepatřím, a tak si musím pomoci svými spánkovými rituály, abych naspala to, co mé tělo potřebuje. Inspiroval mě k tomu bestseller „Proč spíme“ od uznávaného odborníka Matthewa Walkera. K tomu mi pomáhá připomínat si v běžném životě naše velmi funkční zámecké heslo „Choose Love Every Day“, uklidňující péče s voňavými přírodními produkty MCELY BOUQUET pro podporu spánku, pravidelná jóga, kolo, procházky, klavír, zdravá lehká strava a vyváženost mezi prací a rodinným životem. Tato kombinace mých životních elixírů mi umožňuje limitovat stres, který rovněž spánek ohrožuje.

Mé osobní spánkové rituály

Jsou to vlastně moje pravidla, která mi dlouhodobě fungují, pomáhají a zachraňují před usínáním nad ránem či jak občas slýchávám od svých blízkých a přátel, před kompletně probdělou nocí. Brr… Kdo to někdy zažil, ví, že je to psychický nápor a já osobně dělám maximum, abych se takovýmto nocím a následným rozladěným a fyzicky náročným dnům vyhýbala. Hodně jsem si o spánku přečetla, přemýšlela jsem a zkoušela, co je vhodného pro mě a postupem času z toho vznikla pro většinu mých dní tato moudra. Začnu tím nepříjemnějším a nejvoňavějším.

Tipy na lepší spánek a hebkou pokožku
s MCELY BOUQUET

Doporučuji vyzkoušet večerní kosmetické rituály. Kromě hlavní pěstící funkce, péče o pleť, mají produkty i benefity v podobě relaxačních a harmonizujících bylinek například meduňku, heřmánek, levanduli či růži, které zklidní tělo, mysl a napomáhají lepšímu usínání
a kvalitnějšímu spánku. 

Speciálně v tomto období doporučuji výživný meduňkový tělový balzám Melissa Body Balm, kterým si můžete nejdříve proměnit zimou a topením dehydrovanou pokožku celého těla na voňavý a hebký samet a nechat se pak ukolébat heřmánkem a růží do hlubokého spánku.

Mé top produkty na podporu spánku

Melissa Body Balm

Výživný meduňkový tělový balzám
200 ml  |  1 490 Kč

Melissa Face Balm

Meduňkový balzám pro extra výživu pleti
50 ml  |  990 Kč

Skvělá je večerní koupel s knihou. Nejdříve se osprchuji a udělám kompletní očistu. Až pak se „naložím“ do připravené horké lázně se svíčkou na vaně, relaxační hudbou a knihou. Do lázně si nakapu naši novou Esenci dobra, kterou si ještě navíc nejdříve ve sprše vmasíruji do pokožky těla.

Bez výjimky si každý večer dopřeji alespoň základní péči o obličej s MCELY BOUQUET. (Očistění pleti Rozmarýnovým čistícím máslem, hydrataci uklidňující Růžovou pleťovou vodou, do ještě vlhké pleti vmasíruji protistresové Omlazující sérum z růží, po chvilce připojím poslední vrstvu na obličej i krk, kterou střídám (efekt je pak lepší). V zimě si užívám Regenerační balzám Devatera kvítí nebo právě spánek podporující Meduňkový balzám na obličej.)

Když mám chuť, rozšiřuji tuto zimní základní péči ještě o moji novou večerní hitovku, která mě uklidňuje a je opravdu příjemná, a to je masáž obličeje Pečujícím růženínovým srdcem k hlubšímu zapracovaní růžového séra. Tuto péči můžete spojit i s pěkným filmem a přesunout si část svojí koupelny do křesílka k televizi. Miluji spánku prospěšný Meduňkový balzám na tělo nebo velmi voňavý Konejšivý heřmánkový olej. Ten je skvělý i pro uklidnění miminek
a dětí.

Rose Facial Serum

Bohatý elixír z 20 vzácných bio složek.
100 ml  |  1 450 Kč

Camomile Body Oil

Konejšivý heřmánkový dětský olej
100 ml  |  950 Kč

Mé další rituály i rituály paní Inéz Cusumano, zakladatelky MCELY BOUQUET, najdete na našem blogu. Každý si může vytvořit i své vlastní. Zkoušejte, co bude nejlepšího právě pro vás, a právě pro tento čas. Můžete je měnit, upravovat podle potřeb a nálady.

Stejný start i konec dne  

Snažím se přibližně ve stejný čas chodit spát i vstávat ideálně bez budíku. Moje pracovní i rodinné povinnosti mi umožňují vstávat mezi 6.30 a 7 hodinou, což je zároveň můj ideální čas, kdy jsem vyspalá a připravená na nový den. O to déle pak sice můj pracovní den končí, ale mému tělu to takto lépe vyhovuje. Večer chodím spát po 22. hodině, a to i ve volných dnech. Někdy si ještě chvilku před spaním čtu u malé lampičky.

Večer se světlem jako se šafránem

Tlumím světlo po celém domě, které vytváří i příjemnou atmosféru a chystá mě na blížící se spánek.

Mobil večer z kola ven

Večer mám mobil mimo dohled a na mé nočním stolku je místo jen pro knihu.

Odlehčení ke konci dne

Snažím se jíst do 19 hodin a pokud už později neodolám, vyhýbám se tučným, dráždivým jídlům a cukrům. Těžký žaludem mě budí ze spaní a pak mám potíže znovu usnout.

Večer jen příjemně odpočívám

Večer aktivně necvičím, nepracuji na notebooku (Dříve jsem to často kvůli malým dětem dělávala a myslím, že tady vznikl můj problém se spaním.), nic nového nevymýšlím, netvořím, nepeču cukroví před Vánoci, nevařím, již aktivně neuklízím. Snažím se do půl deváté mít vše nutné hotové a pak už jen odpočívám – čtu si s dětmi, čtu si sama, dopřeju si horkou vanu a kosmetické rituály nebo se dívám na pohodový pěkný film. Občas si vychutnám u filmu skleničku vína, ale opravdu občas a jen ve dnech, kdy cítím, že jsem v pohodě a nebudu mít potíže se spaním. Alkohol totiž spánek narušuje.

Dobrý čaj

Úplně jsem vypustila ze svého života kávu a černý čaj a kupodivu mi nechybí, i když jsem si myslela, že to nedám. Momentálně ho nahradil hrnek domácího šípkového čaje, který poobědový rituál zachoval, jen trochu jinak. Večer střídám bylinkové čaje pro dobrý spánek.

Konstelace ložnice

Příliš v ložnici netopím a snažím se větrat či spát s pootevřeným oknem alespoň na jaře, v létě a na podzim. Tady se trochu přetahujeme s manželem, ale když je krize, čerstvý chladnější vzduch pomáhá a on si přitáhne deku více k bradě. Hlídám si, aby v ložnici nebylo příliš světla, při úplňku zatahuji rolety.

Když je nouze, sahám po bylinkách

Neužívám léky na spaní. Bojím se jich a také si myslím, že nic neřeší. Pokud již dojde na nějaký ten preparát, pak volím bylinný olejíček v kombinaci s bylinkovými kapslemi.

Ranní bonus

Pokud to přeci jenom někdy nevyjde nebo nespím tak dlouho, jak bych potřebovala, pak je tu skvělý ranní pomocník – Posilující sprchový řebříčkový olej. Krásně osvěží, provoní pokožku a naladí mě na nový den nejen po špatné noci, ale i kdykoliv jindy. 

Spánek je příjemná a krásná záležitost. Musíme se něj těšit, těšit se, až vklouzneme do své postele, na to pohodlí, rozvalení se, nicnedělání a přitulení se ke své drahé polovičce. Psychika je mocná.

Kdo by se chtěl o spánku dozvědět více a pochopit jeho zákonitosti, doporučuji si přečíst již zmíněnou knihu „Proč spíme“ od Matthewa Walkera.

Pěkné čtení a sladké sny přeje Vaše,
Eva